Przekaż

KRS: 0000413378





Odwiedzin: osób.



Użytkownik niezalogowany.
Zaloguj się






stat4u

Kampania Psia Mać



Fundacja Mondo Cane przyłączyła się do kampanii społecznej  

Psia mać! Nie kupuj od pseudohodowców.


Kampania ma na celu uświadomienie potencjalnych klientów pseudohodowli, że kupowanie psów i kotów w takich miejscach to przykładanie ręki do cierpienia zwierząt. Kupujący powinni wiedzieć, że nie kupują psa czy kota rasowego.

Psia Mać to kampania o charakterze non-profit, powstała z inicjatywy prywatnych osób, którym los zwierząt nie jest obojętny. Misją organizatorów jest przede wszystkim edukacja w zakresie odpowiedzialnego kupowania rasowych psów. Kampania Psia Mać to projekt długofalowy, zakładający szereg działań informacyjnych. Pierwszym krokiem było uruchomienie strony www.psia-mac.pl, która ma stać się źródłem informacji na temat sposobów walki z pseudohodowcami i zachęcać do adopcji (Pies z odzysku).

strona projektu http://psia-mac.pl/

            


Główne cele kampanii:   

  • zwrócenie uwagi społecznej na problem pseudohodowli
     
  • wypromowanie modelu odpowiedzialnego kupowania psów rasowych 
     
  • zwiększenie ilości adopcji dorosłych psów
     
  • zebranie środków na dalsze działania edukacyjne

Informacje z oficjalnej strony Kampanii:

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że problem pseudohodowli jest powszechniejszy niż można przypuszczać. 

Z szacunkowych danych Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami wynika, że w Polsce żyje około 9 mln psów, z czego mniej więcej 120 tys. posiada rodowód. Pozostałe to tzw. psy w typie rasy, które pochodzą z niezarejestrowanych hodowli a ich rozmnażanie to dla wielu przede wszystkim dochodowy interes. Fabryki zwierząt prowadzone przez niezrzeszonych w związkach kynologicznych właścicieli, nie podlegają żadnej kontroli. Na tym procederze najbardziej cierpią suczki, które wykorzystywane do granic możliwości przez całe życie przebywają w koszmarnych warunkach, aby ostatecznie trafić na ulicę czy do schroniska, bo nie są już materiałem do dalszej reprodukcji.

Żeby zmniejszyć ilość pseudohodowli, trzeba uwrażliwić kupujących. 
Żeby ich uwrażliwić, trzeba im pokazać czym są pseudohodowle i jaką cenę płacą rozmnażane w nich zwierzęta. 

Tylko zwiększona świadomość kupujących może przyczynić się do ograniczenia ilości pseudohodowli. 
Problem ten nie dotyczy to tylko psów. Ofiarami pseudohodowców padają różne popularne gatunki zwierząt - koty, fretki, świnki morskie czy króliki. 


Nie jesteśmy w stanie dotrzeć do wszystkich pseudohodowców. Co więcej w prawie jest mnóstwo zapisów, które nie pozwalają publicznie bojkotować osób dopuszczających się nadużyć i bestialstwa. 

Jedyne co możemy, to pozbawić ich klientów. Prowadząc szereg działań edukacyjnych zakrojonych na szeroką skalę (internet, media tradycyjne, outdoor) mamy szansę coś zmienić w świadomości spoleczeństwa. 

Projekt docenił również Przewodniczący Parlamentarnego Zespołu Przyjaciół Zwierząt - poseł Paweł Suski:



 

 

Fundacja na Rzecz Ochrony Praw Zwierząt Mondo Cane - Kampania Psia Mać